Pages

Monday, November 24, 2008

Είμαστε όλοι παιδιά ενός καλού θεούλη

Χρόνια με έπληττε η άγνοια, η απορία και η αμφισβήτηση, η απιστία για να λέμε τα πράματα με το όνομά τους. Ευτυχώς όμως, σαν θαύμα θαρρώ, βρήκα το φως το αληθινό, το καθάριο, το λαμπρό και αγνό, αυτό του θεούλη. Ποτέ δεν τον απαρνιόμουνα για λόγους και αίτια κοινά, πεζά, εφήμερα. Ποτέ δε με προβλημάτισαν στην υπερφυσική μου απιστία θέματα όπως οι πόλεμοι, η αδικία, ο φανατισμός, η φτώχεια, ο σκοταδισμός, οι αρρώστιες και οι λιμοί, η εξουσιομανία και η λαγνεία των κληρικών, ο σκοταδισμός και η παραδοπιστία, η υποκρισία και η κλεψιά, η κοσμική αλαζονεία, η διαπλοκή και ο ιδεολογικός φασισμός, η δυστυχία, όλα αυτά ουδέποτε με επηρέασαν. Και ακόμη πιο πέρα αν προχωρήσω τη φτωχή μου σκέψη, ποτέ δεν ζήτησα από τον καλό μου θεούλη σκοπό να δώσει σε τούτη τη ζωή που ζούμε, ούτε τα πάντα να μου εξηγήσει, να μου απαντήσει με καρτερικότητα γιατί και πως, τέτοιες βλέψεις δεν είχα ποτέ. Τώρα όμως ξέρω.


Γνωρίζω πολύ καλά πια πως ο καλός μου ο θεούλης δεν είναι δημιουργός, ποτέ του δεν κούνησε το δακτυλάκι του έστω ένα τσάι να φτιάξει, αλλά αντιθέτως είναι διαχειριστής, ή ακόμη καλύτερα ο κοσμικός λογιστής του σύμπαντος που στους άπειρους άβακές του με την υπομονή και σοφία ενός golden boy επιμερίζει τον ηθικό μου ισολογισμό. Έχει δύο σειρές ο καλός μου ο θεούλης, μια για τα λάθη και τις αμαρτίες μου, και μια για τις καλές και ενάρετες μου πράξεις. Προθέσεις και σκέψεις δεν μετράνε έμαθα τώρα τελευταία. Όμως ο καλός μου ο θεούλης με προσέχει και με παρατηρεί και τα ακούραστα χέρια του προσμετράνε από γεννήσεως μου όλα μου τα πεπραγμένα. Απώτερος σκοπός φυσικά είναι η προεγγραφή μου στον παράδεισο, στον οποίο εγώ δεν πιστεύω βέβαια.


Του λέω, ‘καλέ μου θεούλη, εγώ είμαι υλιστής και κυνικός, διάολου κάλτσα, καθίκι κανονικό, δεν πιστεύω σε αυτά τα μεταθανάτια’, αλλά αυτός μέσα στην απύθμενη του γνώση και σοφία, μου λέει, ‘άσε με να ξέρω καλύτερα’. Τι να κάνω κι εγώ, τον αφήνω κι ας μην θέλω να κουράζεται τόσο. Μάλιστα, μια φορά του ‘χα προτείνει να εκσυγχρονιστεί, να κάνει ένα διαγωνισμό σαν κι αυτούς του δημοσίου και να εγκαταστήσει ένα πλήρως αυτοματοποιημένο digital σύστημα καταγραφής των αμαρτιών και τα λοιπά, αλλά μου είπε πως το είχε δοκιμάσει κάποτε κοντά στον μεσαίωνα, με περιορισμένη επιτυχία λόγω εντονότατων διαμαρτυριών. Έτσι λοιπόν, τα δάκτυλα του καλού μου θεούλη έχουν σκάσει να πηγαίνουν τις χάντρες από τη μεριά στην άλλη πάντα με επιμέλεια και προσοχή.


Να λέμε όμως και την μαύρη αλήθεια, ο καλός μου ο θεούλης δεν τα κάνει όλα αυτά τσάμπα. Από τότε που συνειδητοποίησα πως υπάρχει, ένα μήνα μετά μου έφερε τον λογαριασμό. Του λέω πως είχε γράψει λάθος την διεύθυνσή μου, αλλά το πιο σημαντικό ήταν πως μου ζητούσε ανταλλάγματα, και πιο συγκεκριμένα να διαδώσω λέει τον καλό του λόγο και να κάνω κι άλλους να πιστέψουν. Εκεί είναι που τσακωθήκαμε, διότι εντάξει, μπορεί να πίστεψα, αλλά δεν έγινα και κορόιδο δα. Έτσι με μια απλή συμβολαιογραφική πράξη τον απάλλαξα από τις ευθύνες του και του έγραψα ένα πέτσινο τσεκ για την αποζημίωσή του. Την τελευταία φορά που ειδωθήκαμε, θυμάμαι, με κοιτούσε όλο με παράπονο ο καλός μου ο θεούλης, και με ρώτησε σχεδόν με λυγμούς, ‘γιατί με απολύεις τέκνον μου’, και του είπα κι εγώ, ‘καλέ μου θεούλη λυπάμαι, δηλαδή όχι τόσο, αλλά πρέπει να σε διώξω, διότι η τι-βι μου λέει πως οι καιροί είναι χαλεποί, και ήμουνα που ήμουνα πάντα τσιγγούνης, ε, ήρθε κι έδεσε το γλυκό’. Έτσι κι αλλιώς, σκέφτηκα μέσα μου, όσο και να μετράει ο καλός μου ο θεούλης, όλοι ξέρουμε που θα βρεθώ.

7 comments:

Velorución said...

Θα βρεθείς σε καμιά μπυραρία κατά τον Δεκέμβριο, κερνάει η Βιργινία! :) Γιατί δεν πιστεύεις πανάθλιε; Όλα είναι αληθινά, και ο Θεούλης, και ο Χριστούλης, και ο Άγιος Παύλος, και ο Παράδεισος, και η Κόλαση! Το κλούβιο σου το κεφάλι, αυτό έφταιγε πάντα! :P

Soul Harvester said...

Dot.Haker δεν περίμενα πως θα έκανες τόσο άστοχο σχολιασμό! Δεν ήξερα πως όποιος δεν πιστεύει είναι πανάθλιος και έχει κλούβιο κεφάλι, αυτά δεν τα λένε ούτε οι γραφικοί τηλε-ευαγγελιστές. Από όσο γνωρίζω υπάρχει ανεξιθρησκία και ελευθερία σκέψης και τα «αθώα» αστειάκια για την πίστη του άλλου είναι τουλάχιστον εκτός κλίματος. Αν πάλι πρόκειται απλά για σαρκασμό της θρησκείας και του θρησκευτικού αισθήματος, πάλι είσαι λάθος, οι εσωτερικές αναζητήσεις του καθένα είναι προσωπική του υπόθεση και όχι αντικείμενο χλευασμού.

PS

No hard feelings

Velorución said...

Εμ, χωρίς να θέλω να χαλάσω το κλίμα της παρέας, το σχόλιο μου κάθε άλλο από σοβαρό ήταν, άλλωστε ο συγγραφέας του ιστολογίου γνωρίζει την κατάστασή μου! :)

Από την άλλη, δεν θα συμφωνήσω μαζί σου, Soul Harverster, διότι ούτε ανεξιθρησκία υπάρχει, ούτε ελευθερία σκέψης, περισσότερο μάλλον μείγμα επιρροών... Αλλά δεν θα πάω κάτω σε τέτοια μονοπάτια, είναι και αργά! Όσον αφορά το πόσο χλευάζω τις πεποιθήσεις και τις εσωτερικές αναζητήσεις να τονίσω ότι το σχόλιο μου δεν έγινε σε τέτοιο επίπεδο- πώς θα μπορούσε άλλωστε όταν εγώ ο ίδιος δεν έχω δικές μου να χλευάσω..!

PS

No offence taken

Soul Harvester said...

Ok, η ανάλυση σου με κάλυψε, χαίρομαι που η παρεξήγηση λύθηκε.

PS

Είμαι, όπως κατάλαβες, ιδιαίτερα εύθικτος σε θέματα ελευθεριών!
Οι επιρροές που καθημερινά δεχόμαστε, ειδικά ως ενήλικες, για μένα προσωπικά, δεν έχουν άμεση σχέση με τις ατομικές ελευθερίες, μερικά πράγματα έχουν πια κατακτηθεί, μπορεί όμως, όπως λες, να κάνω και λάθος…

Iasonas said...

Τέκνα μου προς τι το μίσος και ο αλληλοσπαραγμός. Αφήστε τα πάθη και έλατε να κάνουμε μια ανταλλαγή ακινήτων παρά την αγία τράπεζα...

Velorución said...

Χαχαχα! :) Πρώτος!

Δεν υπάρχει κανένα μίσος και αλληλοσπαραγμός! Συζήτηση κάνουμε! Είναι τα θέματα σου πιασάρικα, γι' αυτό!

Iasonas said...

Κρίμα, και εγώ που νόμιζα πως ξεκατινιάζεστε. Ξενέρωτοι...