Pages

Saturday, December 27, 2008

Φρίκη. Πρέπει να πάρω και μέλι

Πρέπει να σταματήσουν να δείχνουν κόσμο να τρώει στα εικονοκλαστικά μέσα, είναι ύπουλο και επικίνδυνο, πόσο μάλλον αποτελεσματικό στην κοινωνία της αφθονίας μας. Εγώ τώρα με τι κουράγιο να πάω λαϊκή;


Ήμουνα σε ένα φιλικό σπίτι χθες κι έβλεπα τηλεόραση. Καλά έκανα κι άλλα, αλλά κυρίως έβλεπα τηλεόραση. Ήταν εφιαλτικό, όλα τα κανάλια είχαν πάθει ψύχωση με αδέσποτες σφαίρες δημιουργώντας το κατάλληλο κλίμα για νέους τρομονόμους και μαζική υστερία. Τώρα συνειδητοποιώ πόσο χρήσιμο είναι το εξωτερικό ρεπορτάζ, ειδικά στη χώρα μας που όλα έρχονται με διαφορά φάσης. Καλύτερα να ξέρουμε τι γίνεται έξω για να έχουμε συναίσθηση τι θα μας περιμένει σε δύο τρία χρόνια, όπως για παράδειγμα η βιομηχανία τρόμου που άνθισε στις ΗΠΑ και η αντίστοιχη ψυχολογική βία που κατέλυσε κάθε υπερασπιστικό θεσμό. Μα ο εφιάλτης δεν σταματούσε, μετά άρχισε το ετήσιο πανηγύρι για το αν θα δουλέψουν τα καταστήματα ή όχι την τελευταία Κυριακή του χρόνου, με τους πολιτικούς αρουραίους να συνδέουν αυθαίρετα τα επεισόδια που έγιναν μέρες πριν με τον χαμηλό τζίρο της αγοράς. Κάθε χρόνο τα ίδια σκατα. Η τηλεόραση δεν έχει μνήμη, ούτε κι εμείς, αφού βολεύει να διαγράφουμε ολόκληρη παγκόσμια οικονομική κρίση και τις άδειες τσέπες του κόσμου και να ρίχνουμε ευθύνες σε οτιδήποτε αμφισβητεί το κατεστημένο των εργολάβων, των βουλευτάδων και των κομματόσκυλων.


Μετά έδειχνε τις εκπτώσεις στην Αγγλία, και αμέσως όλοι ζηλέψανε, κι εγώ μαζί. Βέβαια στην Ελλάδα οι εκπτώσεις ξεκινάνε μετά τις γιορτές για λόγους ανεξήγητους, δηλαδή πρώτα να πάρεις όλα τα δώρα σου και μετά, ότι στοκ έχει μείνει στους εμπόρους να το σπρώξουν με πλασματικές εκπτώσεις. Με άλλα λόγια είμαστε θύματα ενός ημερολογιακού εκβιασμού. Για αυτό κι εγώ φέτος θα σπάσω τη συνήθεια και δεν θα πάρω τίποτα. Φίλοι μου, συγνώμη, αλλά δώρα μετά τις εκπτώσεις, όχι τίποτα άλλο, αλλά για να μεταφέρω το εορτινό κλίμα στο βαρετό και ξενέρωτο υπόλοιπο του Γενάρη. Σκατά, κωλοτηλεόραση.


Καλά κάνω και δεν βλέπω το χαζοκούτι τελευταία, είναι τελικά το χειρότερο τριπάκι, ψηφιακή φρίκη σε συνεχόμενη ροή. Η μετάδοση διαρκής κι η αναπαραγωγή πολλαπλάσια στις καφετέριες, τα τραπέζια, τις κουβέντες και τις παρέες, ένας εμετός χείμαρρος που κατακλύζει τους νεκρούς δρόμους. Υποσυνείδητα καθυστερώ να βγω για να βρω τις τιμές πεσμένες, ή φυσικά τους πάγκους άδειους αναλόγως πόσο υποσυνείδητα θέλω να αγοράσω εδώδιμα εποχιακά. Πρέπει να πάρω και μέλι.


1 comment:

Soul Harvester said...

Καλά άμα έτρωγες εσύ τις σφαίρες να δω πόσο ψύχραιμος θα ήσουν. Οι τρομονόμοι σε πειράξανε τώρα, σίγα σε λίγο θα πιστέψουμε ότι ζεις και υπό καθεστώς τρομοκρατίας, ότι σε παρακολουθούν ασφαλίτες και έχεις φάκελο στις μυστικές υπηρεσίες. Γιορτές είναι, στο είπα και την προηγούμενη φορά, γιατί βασανίζεσαι με τέτοια πράγματα, θα μου πεις αναφαίρετο δικαίωμα σου είναι…

Η οικονομική κρίση μειώνει σημαντικά τον τζίρο, δεν τον εκμηδενίζει. Αυτό που έγινε στην Αθήνα ήταν εγκληματικό. Δεν ήταν μόνο οι καταστροφές και το αναγκαστικό κλείσιμο επιχειρήσεων λόγω των ταραχών. Δημιουργήθηκε ένα κλίμα ανασφάλειας και καμένης γης που αποτέλειωσε την αγοραστική κίνηση και που θα έχει και μακροπρόθεσμες επιπτώσεις. Ακόμη και τα καταστήματα στα προάστια επλήγησαν και ας κέρδισαν κάποια κίνηση από το κέντρο. Το κλίμα ήταν ήδη βαρύ από την οικονομική κρίση αλλά αυτό που ζήσαμε τις τελευταίες βδομάδες ήταν πρωτόγνωρο.

Βέβαια η λειτουργία την Κυριακή δεν θα λύσει κανένα πρόβλημα, έγινε περισσότερο για ψυχολογικούς και επικοινωνιακούς λόγους. Και βέβαια κανένα παραθυράκι δεν άνοιξε για την κατάλυση της αργίας, μην τρελαθούμε τώρα, έτσι και αλλιώς οι περισσότερες επιχειρήσεις προσανατολίζονται στην ημιαπασχόληση, το δε κόστος της υπερωρίας στην Ελλάδα το κάνει απαγορευτικό. Το πιο σημαντικό οι μικρές επιχειρήσεις που πρωτοστάτησαν στο αίτημα να ανοίξουν αυτήν την Κυριακή τα καταστήματα για πολλούς λόγους δεν το επιθυμούν.

Τέλος εσύ δεν κυνηγάς τις προσφορές? Πώς πορεύεσαι στην αγορά, δεν σε επηρεάζουν οι διαφημίσεις, τα Χριστούγεννα δεν αισθάνεσαι την ανάγκη να κάνεις αγορές, να κάνεις και να δεχθείς δώρα???. Πότε ήταν η τηλεόραση ποιοτική και όχι μέσο προώθησης εμπορικών προϊόντων? Αν θες πολιτισμό τον βρίσκεις αλλού, πολύ εύκολα, με το αζημίωτο βέβαια και πολλές φορές τσούζει οικονομικά.

Καλές γιορτές!!!